Arbeidsovereenkomst

Als ondernemer heeft u vrijwel dagelijks te maken met belangrijke documenten zoals contracten, arbeidsovereenkomsten en juridisch opgestelde algemene voorwaarden. Daarbij is het van belang dat deze documenten correct zijn opgesteld en waterdicht zijn om te voorkomen dat een partij zomaar onder zijn of haar afspraken uit kan komen.

In de arbeidsovereenkomst worden de afspraken tussen werkgever en werknemer vastgelegd. De inhoud van de overeenkomst bestaat voornamelijk uit het schriftelijk vastleggen van de verwachtingen die partijen van elkaar mogen hebben. Daarmee geeft de overeenkomst duidelijkheid voor beide partijen. Het arbeidscontract is een bindende overeenkomst waar partijen op terug kunnen vallen als dit nodig mocht zijn. AVENC kan u helpen met het arbeidscontract opstellen en ook met de rest van uw juridische documenten die geheel afgestemd worden op de behoefte en situatie van uw onderneming.

Wat staat in een arbeidsovereenkomst?

Wilt u een arbeidsovereenkomst opstellen? Dan dient de specifieke punten tussen de werknemer en de werkgever vast te leggen. Daaronder vallen bijvoorbeeld afspraken zoals welke soort arbeidsovereenkomst het is. Wellicht is het arbeidscontract voor een bepaalde tijd en als fulltime, parttime of een nul uren contract opgesteld. Het is ook mogelijk om overeen te komen dat de werknemer als oproepkracht, voor een onbepaalde tijd of voor een stage in dienst komt. Daarnaast wordt een duidelijke functieomschrijving in het arbeidscontract opgenomen en de afspraken over het loon, de reiskosten en het vakantiegeld, eventuele bonusregelingen en de 13e van de maand. Verder komt het aantal vakantiedagen, de pensioenregeling en hoe de werknemer moet handelen in het geval van ziekte in de arbeidsovereenkomst te staan.

Waarom arbeidsovereenkomst opstellen?

Wanneer u met een nieuwe werknemer in zee gaat dan zijn er voor beide partijen verantwoordelijkheden en voorwaarden waar ze zich aan moeten houden. Door een schriftelijke overeenkomst af te sluiten heeft iedere betrokkene dit zwart op wit staan en een houvast wanneer een overeengekomen afspraak niet wordt nageleefd. Het arbeidscontract opstellen is een belangrijke zaak waar u als ondernemer genoeg tijd aan moet besteden. Wij kunnen voor u een arbeidscontract opstellen als u deze taak liever uit handen wilt geven.

Kosten voor het opstellen van een arbeidsovereenkomst

Bij AVENC bent u van onze vaste prijzen verzekerd en profiteert u van specialisten die het arbeidscontract opstellen. Met hun kennis en expertise kunnen zij voor u een waterdicht arbeidscontract opstellen. Op die manier heeft u er geen extra werk aan en hoeft u zich niet te verdiepen in de voorwaarden om zelf een arbeidscontract opstellen.

Eerst het arbeidscontract opstellen, achteraf betalen

Pas betalen na oplevering van de door u aangevraagde documenten hoeft u ons te betalen. Als u documenten naar het Engels vertaald wilt hebben dan berekenen we een uurtarief. Uiteraard mag u altijd even contact met ons opnemen wanneer u een geschatte totaalprijs wilt opvragen. Bijvoorbeeld voor een arbeidscontract opstellen of het controleren van de algemene voorwaarden. Binnen twee dagen wordt een overeenkomst of contract voor u opgesteld. Vanaf dan heeft u 14 dagen tijd om eventuele aanmerkingen en aanvulling aan ons door te geven die wij vervolgens in het document zullen verwerken.

Neem contact op met AVENC

Wilt u een arbeidscontract opstellen met een jurist van AVENC? U kunt heel eenvoudig het gewenste formulier via onze website aanvragen. Vul uw bedrijfsnaam en contactgegevens in en wij staan u zo snel mogelijk te woord.

Heeft u vragen over de kosten arbeidsovereenkomst opstellen of wilt u meer over onze service en diensten te weten komen? Neem dan contact met ons op. Dit kan door een mail naar info@avenc.nl te sturen of te bellen op 085-4016804. Daarnaast kun je ook via WhatsApp contact met ons opnemen. Stuur dan een bericht naar 06-43423451. We doen er alles aan zo snel mogelijk op uw vragen te reageren.

Afspraken die ten minste in de arbeidsovereenkomst staan zijn:

  • Welk soort arbeidsovereenkomst het is (bepaalde tijd/oproep/onbepaalde tijd/stage)
  • Een duidelijke functieomschrijving
  • Afspraken over het loon, de reiskosten en het vakantiegeld
  • Eventuele bonusregelingen en 13e maand
  • Het aantal vakantiedagen
  • Pensioenregelingen
  • Hoe te handelen in geval van ziekte

Heb je vragen over dit product?

Wij helpen je graag verder! Wil je een gratis vrijblijvend overleg?
Dan kan dat! plan een afspraak

Of mail info@avenc.nl

Wij zijn Avenc

  • 085 - 4016804
  • info@avenc.nl
  • 06-43423451
  • Rigtersbleek-Zandvoort 10-125, 7521BE te Enschede

Andere diensten die interessant zijn

Een mooie selectie van onze diensten, nieuwsgierig naar de rest? Bezoek de diensten pagina!

Arbeidscontract laten controleren

Tegenwoordig is het steeds gebruikelijker dat ondernemers hun arbeidsovereenkomsten zelf opstellen wanneer ze een nieuwe medewerker aannemen of een samenwerking met iemand aangaan. In het arbeidscontract staat bijvoorbeeld welke soort arbeidsovereenkomst het is met een duidelijke functieomschrijving. Buiten dat worden de afspraken over het loon, de reiskosten en het vakantiegeld hierin opgenomen. Daarnaast het aantal […]

Algemene voorwaarden laten opstellen

In algemene voorwaarden worden aansprakelijkheden uitgesloten en zekerheden voor u opgenomen. Juridisch waterdicht betekend geen zorgen.

Privacy verklaring website

Privacy verklaring opstellen om de persoonsgegevens te beschermen conform AVG.

Algemene voorwaarden Engels

Algemene voorwaarden laten opstellen in het Engels of laten vertalen naar het Engels voor internationale klanten van belang.

Webshoppakket

Compleet webshoppakket voor beginnende of bestaande webshopeigenaren. Volledig juridisch ingedekt.

Overeenkomst & contract laten opstellen

Bij AVENC kunt u terecht voor het laten opstellen van ruim dertig verschillende overeenkomsten en contracten.