Algemene voorwaarden laten opstellen

Algemene voorwaarden opstellen

Algemene voorwaarden is een document dat u juridische zekerheid biedt. In het document worden zoveel mogelijk risico’s voor de ondernemer uitgesloten. Denk hierbij aan aansprakelijkheid uitsluiten. Mocht er een klacht of schadeclaim zijn dan kan de ondernemer terugvallen op hetgeen geregeld is in de algemene voorwaarden. Dit kan het betalen van een schadevergoeding besparen. Het uitsluiten van risico’s en afdekken van aansprakelijkheid zijn goede redenen om algemene voorwaarden te laten opstellen.

De volgende onderwerpen staan o.a. in de voorwaarden:
  • Voorwaarden voor levering en levertijden
  • Betalingen, honorarium en wat te doen bij uitblijvende betalingen
  • Garanties
  • Aansprakelijkheid
  • Retourvoorwaarden

Waarom algemene voorwaarden laten opstellen?

Het doel van algemene voorwaarden is het vereenvoudig sluiten van overeenkomsten. De algemene voorwaarden vullen de overeenkomst aan. In de overeenkomst staan de kernzaken en in de algemene voorwaarden zijn beschermingsconstructies opgenomen voor de betrokken partijen. U kunt de algemene voorwaarden voor meerdere overeenkomsten gebruiken. In de algemene voorwaarden woorden dus geen kernzaken, zoals prijsafspraken, vermeld.

Daarnaast zorgen goede algemene voorwaarden voor bescherming bij conflicten. Bijvoorbeeld als een product te laat geleverd is of een dienst niet uitgevoerd zoals verwacht. Maar ook wanneer een cursus of bestelling op het laatste moment geannuleerd worden. Er zijn een tal van situaties die kunnen voorkomen waar uw bedrijf wat zekerheid bij kan gebruiken. Deze situaties zijn voor ieder bedrijf uniek en daarom zijn uw voorwaarden ook altijd uniek en volledig op maat gemaakt. Op die manier geniet uw bedrijf optimale bescherming.

Ook in het Engels

Heeft u veel internationale klanten en doet u veel internationale zaken? Dan is het verstandig om de voorwaarden in het Engels op te laten stellen. De algemene voorwaarden moeten namelijk altijd te begrijpen zijn voor de wederpartij om rechtsgeldige werking te hebben. AVENC kan uw voorwaarden vertalen of opstellen in het Engels. Lees meer hierover bij: Algemene voorwaarden Engels.

B2B algemene voorwaarden opstellen

Wat er in de algemene voorwaarden wordt opgenomen, is afhankelijk van de doelgroep. Inhoudelijk verschillende de B2B algemene voorwaarden sterk van de algemene voorwaarden voor de consument. Voor consumenten gelden er strenge beschermingsregels vanuit de wet. Zo heeft een consument altijd recht op wettelijke garantie en veertien dagen bedenktijd na het kopen van het product. In het geval van B2B, business to business, zijn de regels coulanter.

Als bedrijven onderling zaken doen, gelden er andere regels dan wanneer een onderneming zaken doet met een consument. Zo is bijvoorbeeld de risico-overgang anders geregeld. Als bedrijven onderling zaken doen, is een wettelijke garantie ook niet verplicht. Aangezien de wettelijke regels coulanter zijn, is het belangrijk dat bepaalde zaken in de B2B algemene voorwaarden worden opgenomen. U dient uzelf immers te beschermen tegen andere ondernemingen. AVENC helpt u graag met het opstellen van dit document.

Als u een conflict heeft met een consument of ondernemer wilt u er niet achter komen dat de algemene voorwaarden niet correct zijn opgesteld of belangrijke informatie in het document ontbreekt. Het is daarom altijd aan te raden om de algemene voorwaarden te laten opstellen door een jurist en niet zelf aan de slag te gaan.

AVENC

De juristen van AVENC hebben veel kennis en ervaring met het opstellen van algemene voorwaarden. Bovendien zitten alle genoemde diensten bij de prijs inbegrepen. Hiermee bent u verzekerd van een kwalitatief document dat u juridische zekerheid biedt. Eventuele aanvullingen op het document worden tot 14 dagen na de oplevering van het document gratis voor u verwerkt.

Wilt u de algemene voorwaarden van uw onderneming laten opstellen door AVENC? Neem dan contact met ons op. Dankzij onze snelle service kunnen wij de algemene voorwaarden opstellen binnen 2 werkdagen.

In de algemene voorwaarden staan zaken zoals:

  • Voorwaarden voor levering en levertijden
  • Betalingen, honorarium en wat te doen bij uitblijvende betalingen
  • Garanties
  • Aansprakelijkheid

Heb je vragen over dit product?

Wij helpen je graag verder! Wil je een gratis vrijblijvend overleg?
Dan kan dat! plan een afspraak

Of mail info@avenc.nl

Wij zijn Avenc

  • 085 - 4016804
  • info@avenc.nl
  • 06-43423451
  • Rigtersbleek-Zandvoort 10-125, 7521BE te Enschede

Andere diensten die interessant zijn

Een mooie selectie van onze diensten, nieuwsgierig naar de rest? Bezoek de diensten pagina!

Arbeidscontract laten controleren

Tegenwoordig is het steeds gebruikelijker dat ondernemers hun arbeidsovereenkomsten zelf opstellen wanneer ze een nieuwe medewerker aannemen of een samenwerking met iemand aangaan. In het arbeidscontract staat bijvoorbeeld welke soort arbeidsovereenkomst het is met een duidelijke functieomschrijving. Buiten dat worden de afspraken over het loon, de reiskosten en het vakantiegeld hierin opgenomen. Daarnaast het aantal […]

Algemene voorwaarden laten opstellen

In algemene voorwaarden worden aansprakelijkheden uitgesloten en zekerheden voor u opgenomen. Juridisch waterdicht betekend geen zorgen.

Privacy verklaring website

Privacy verklaring opstellen om de persoonsgegevens te beschermen conform AVG.

Algemene voorwaarden Engels

Algemene voorwaarden laten opstellen in het Engels of laten vertalen naar het Engels voor internationale klanten van belang.

Webshoppakket

Compleet webshoppakket voor beginnende of bestaande webshopeigenaren. Volledig juridisch ingedekt.

Overeenkomst & contract laten opstellen

Bij AVENC kunt u terecht voor het laten opstellen van ruim dertig verschillende overeenkomsten en contracten.